Heb jij ook moeite met het eten met stokjes? Na deze uitleg niet meer! πŸ‘πŸ‘Œ(2 minuten lezen)

Heb jij ook moeite met het eten met stokjes? Na deze uitleg niet meer! πŸ‘πŸ‘Œ(2 minuten lezen)

6 september 2019 Uit Door Uitgelicht Nieuws

Wie eet er nu tegenwoordig nou geen sushi? Iedereen die heeft het weleens gegeten. Maar soms zijn er een aantal mensen die het moeilijk vinden om met stokjes te eten. Er is een simpel trucje voor!

Pak het eerste stokje vast met je middelvinger en je duim. Dit stokje is je anker –die mag niet bewegen. Hou je hand stijf voor een stevige grip. Laat het brede uiteinde van het stokje in de holte van je hand liggen, waar je duim en wijsvinger samenkomen. Laat het smalle gedeelte tussen de basis van je duim en de zijkant van je wijsvinger rusten. Het moet zo goed als rotsvast liggen. Het lijkt een beetje op hoe je een pen vasthoudt, maar dan wat lager.
Sommigen houden het stokje liever langs de zijkant van hun ringvinger vast, waarbij ze het met de punt van de wijsvinger op zijn plek houden.

Pak het tweede stokje vast met je middelvinger en je duim. Dit is het stokje dat gaat bewegen. Leg je duim over de zijkant van het tweede stokje zodat het op het eerste stokje rust. Pas je greep aan tot het prettig voelt. Zorg dat de smalle uiteinden van de stokjes gelijklopen aan elkaar zodat ze niet gekruist raken of het onmogelijk is er mee in je eten te knijpen.
Om ze gelijk te maken kun je er even mee op de tafel tikken. Het is heel moeilijk om met stokjes te eten die niet gelijk zijn.

Oefen met het open- en dichtdoen van de stokjes. Zorg dat de brede uiteinden geen “X” vormen want dan is het lastig om je eten op te pakken. Beweegt alleen je bovenste stokje? Goed zo!
Probeer de stokjes wat hoger en lager vast te houden en experimenteer hoe je de beste grip hebt. Sommigen vinden het makkelijker als je ze hoger vasthoudt, anderen pakken ze juist liever lager vast.


Begin met het oppakken van eten!
Het is het makkelijkst om te werken in een hoek van 45Β°. Als je eenmaal iets stevig vast hebt, til het dan op. Als het nog niet erg stabiel aanvoelt, leg het dan neer en probeer het opnieuw.
Als je eenmaal ervaring hebt met een bepaald soort voedsel kun je verschillende maten en texturen gaan proberen. Als je echt genoeg zelfvertrouwen hebt kun je gaan oefenen met noedels!